Με μια διαδικασία έωλη επιχειρεί το υπουργείο Παιδείας να
προχωρήσει στην επιβολή ενός συστήματος «αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών που δεν
θα υπηρετεί την εκπαίδευση, αλλά το «χρέος». Οι εκπαιδευτικοί καλούνται από το
υπουργείο Παιδείας να απαντήσουν διαδικτυακώς και ανωνύμως σε ένα
ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση που, παρά τη φαινομενική του αθωότητα
και
ουδετερότητα, δεν καταφέρνει να κρύψει τους πραγματικούς στόχους που θα
υπηρετεί το σύστημα.
Και οι στόχοι αυτοί είναι: Να χρησιμοποιηθεί η αξιολόγηση ως
όχημα για τη μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών στην καλύτερη περίπτωση ή
για απολύσεις στη χειρότερη. Και, δεύτερον, να ξεκινήσει η κατηγοριοποίηση των
σχολείων, που είναι το όχημα για την επιβολή μιας νέας τάξης πραγμάτων στην
εκπαίδευση.
Είναι προφανές ότι το υπουργείο Παιδείας μέσα από ανώνυμα
ερωτηματολόγια επιχειρεί να εκμαιεύσει ή να κατασκευάσει συμφωνίες για τη
σύνδεση της αξιολόγησης με την προαγωγή και τη μισθολογική εξέλιξη των
καθηγητών και δεύτερον να εμφανίσει ως αποτέλεσμα διαλόγου αυτό που ήδη έχει
θεσμοθετηθεί από την Άν. Διαμαντοπούλου και σχετίζεται με την περίφημη
αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
Ειδικά το τελευταίο, όπως δείχνει η εμπειρία
από άλλες χώρες, είναι η αρχή για την κατηγοριοποίηση των σχολείων σε «καλά»
και «κακά», όπου τα «καλά» χρηματοδοτούνται, ενώ τα «κακά» ή προσαρμόζονται ή
κλείνουν. Και η «προσαρμογή» είναι τόσο επώδυνη όσο και το λουκέτο. Στις ΗΠΑ,
για παράδειγμα, η «προσαρμογή» έφερε τα κουπόνια στην παιδεία και τους ιδιώτες
πάσης φύσεως εντός των σχολικών αιθουσών, ενώ είχε τραγικές εκπαιδευτικές
επιπτώσεις.
Το ερωτηματολόγιο του υπουργείου Παιδείας αποτελείται από 6
κλειστού τύπου ερωτήσεις, όπου οι εκπαιδευτικοί καλούνται να απαντήσουν με ναι
ή όχι και τις διαβαθμίσεις τους, αν συμφωνούν με την αξιολόγησή τους και την
αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, αν θεωρούν αναγκαίο το άνοιγμα του σχολείου
στην κοινωνία (όταν μιλούν για κοινωνία εννοούν την αγορά) και να τοποθετηθούν
(πάντα μονολεκτικά) σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα της αξιολόγησης. Και αν τουλάχιστον
εδώ υπάρχει μια αναφορά στην τιμωρητική διάσταση της όλης διαδικασίας
(μισθολογική εξέλιξη και προαγωγή, οι απολύσεις δεν αναφέρονται), «μαύρο»
καλύπτει τα πιθανά αποτελέσματα της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας.
Δηλαδή,
τι θα συμβεί σε ένα σχολείο που θα κριθεί με βάση τα αποτελέσματα και τις
επιδόσεις των μαθητών του, ότι έχει πρόβλημα; Θα ενισχυθεί και με ποιο τρόπο ή
θα έχει επιπτώσεις στη χρηματοδότηση, όπως θα συμβεί με τους εκπαιδευτικούς οι
οποίοι θα κριθούν ανεπαρκείς. Και αν δεν τα καταφέρει ούτε σε δεύτερη
αξιολόγηση, τι θα απογίνει; Θα κλείσει, όπως έχει συμβεί σε τόσες και τόσες
φτωχογειτονιές μεγαλουπόλεων των ΗΠΑ και της Αγγλίας;
Ακόμα ένα ερώτημα: Στα
δημοτικά, πώς ακριβώς θα γίνει η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας; Μήπως
σκέφτονται να βάλουν κι εκεί εξετάσεις; Και οι εξετάσεις θα είναι τοπικές ή να
περιμένουμε να ακούσουμε για περιφερειακές όχι μόνο στο δημοτικό, αλλά και στο
γυμνάσιο;
Τέλος, μέσω του ερωτηματολογίου προωθείται η προειλημμένη
απόφαση για σύσταση «ανεξάρτητης αρχής» που θα κρίνει εκπαιδευτικούς και
σχολεία. Θυμίζουμε ότι αντίστοιχη αρχή στην ανώτατη εκπαίδευση, είναι αυτή που
θα προωθήσει κατά παραγγελία την αναδιάρθρωση και τις συγχωνεύσεις ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Η προθεσμία συμπλήρωσης του ερωτηματολογίου λήγει την
ερχόμενη Τρίτη.
Να μη συμπληρώσει κανείς το ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση
36 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΕΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
-O.Λ.Μ.Ε.
-Δ.Ο.Ε.
-Β ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου
-Δ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής
-Ε ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής
-E ΕΛΜΕ ΑθΗΝΑΣ
-ΕΛΜΕ Α Κυκλάδων
-ΕΛΜΕ Ευρυτανίας
-ΕΛΜΕ Ζακύνθου
ΕΛΜΕ Ικαρίας - Φούρνων
-ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης
-ΕΛΜΕ Πειραιά
-ΕΛΜΕ Τρικάλων
-ΕΛΜΕ Χαλκιδικής
-ΕΛΜΕ Χανίων
-Α' Σύλλογος εκπαιδευτικών Α/θμιας
εκπαίδευσης
-Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης
-Σύλλογος εκπαιδευτικών Α/θμιας εκπαίδευσης δυτικής Αττικής
-Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης
Αμαρουσίου
-Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης
"Αλέξανδρος Δελμούζος"
-Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης
Ικαρίας και Φούρνων
-Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης
Κερατσινίου - Περάματος "Νίκος Πλουμπίδης"
-Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης
"Ο Αριστοτέλης"
-Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης Κορυδαλλού-Αγ.
Βαρβάρας
-Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης
Χαλκίδας
-Αγωνιστική παρέμβαση εκπαιδευτικών Ν. Ηρακλείου
-Αγωνιστική Συσπείρωση Έβρου
-Ανεξάρτητη Παρέμβαση Συλλόγου ΠΕ "Η Αθηνά"
-Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Πρωτοβουλία
-ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ Δ.Ε.
-ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΗΜΑΘΙΑΣ
-ΔΑΚΕ / ΠΕ Συλλόγων Αθήνας
-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
-Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικκού
Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)
-Παρεμβάσεις, Κινήσεις, Συσπειρώσεις ΠΕ
-antimathimata.blogspot.gr
----------------------
Κίνημα ανυπακοής, αντίστασης και αγώνα παντού για να
ανατρέψουμε την αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης – Ε.Ε. –
Δ.Ν.Τ.
Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Χανίων
ΕΛΜΕ ΧΑΝΙΩΝ
ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΝΟΜΟΥ ΧΑΝΙΩΝ
1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΝΙΩΝ
ΧΑΝΙΑ
73132
Τηλ 2821040928 Fax 2821058343
Email: elmecha@otenet.gr
Να μη συμπληρώσει ούτε ένας/μία συνάδελφος το ερωτηματολόγιο
για την αξιολόγηση !
Ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας η έναρξη
της διαδικασίας ηλεκτρονικής συμπλήρωσης ερωτηματολογίου
για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και οι Γεν. Συνελεύσεις των προέδρων των
ΕΛΜΕ έχουν εκφράσει την απόλυτη αντίθεσή του στη σύνδεση της αξιολόγησης
με το μισθό και συνακόλουθα με τη μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών.
Ήδη,
από το Νοέμβριο του 2011 υπάρχει Νόμος του Ελληνικού Κράτους (ν.4024/11),
σύμφωνα με τον οποίον οι προαγωγές των Δ.Υ. – και των εκπαιδευτικών – γίνονται
με ποσόστωση!!! Ιδιαίτερα η μετάβαση από το βαθμό Γ στο βαθμό Β είναι
«γολγοθάς» για τους εκπαιδευτικούς, αφού τέσσερις στους δέκα εκπαιδευτικούς που
κρίνονται θα απορρίπτονται ούτως ή άλλως ανεξάρτητα από την απόδοσή τους, γιατί
δεν θα έχουν «πιάσει» την ποσόστωση του 60%. Επίσης μόνο ένα μικρό ποσοστό των
εκπαιδευτικών θα λαμβάνει το Α’ βαθμό, ανεξάρτητα από την αξιολόγησή του.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να μας αποδείξει την επιστημονικότητα της
συγκεκριμένης διάταξης.
Είναι προφανές λοιπόν ότι η αξιολόγηση γίνεται με καθαρά δημοσιονομικά
κριτήρια και στόχο έχει τη μισθολογική καθήλωση και τις απολύσεις μέσω της
«εφεδρείας» όσο το δυνατόν περισσότερων εκπαιδευτικών. Εξωφρενική επίσης είναι
η διάταξη του νόμου που προβλέπει ότι ο εκπαιδευτικούς που δεν «πιάνει» την
ποσόστωση προαγωγής «τιμωρείται» και δεν έχει δικαίωμα να διεκδικήσει την
προαγωγή ούτε την επόμενη χρονιά.
Επίσης σύμφωνα με τα μνημόνια που ψηφίστηκαν και τις
δηλώσεις των τότε αρμόδιων Υπουργών οι σχεδιαζόμενες απολύσεις στο δημόσιο
συνδέονται με την αξιολόγηση. Την ίδια ώρα στα ΜΜΕ διοχετεύτηκε η «πληροφορία»
πως οι επιδόσεις των μαθητών θα καθορίζουν την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Είναι προφανές, ότι παρά το γεγονός πως όλοι όσοι ασχολούνται με την εκπαίδευση
γνωρίζουν πολύ καλά τις κοινωνικές παραμέτρους της σχολικής επίδοσης, η
πολιτική αυτή στοχεύει ξεκάθαρα -μέσα από την καθιέρωση της αξιολόγησης- στην
απόλυτη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.
Από την άλλη μεριά, η λεγόμενη αξιολόγηση ή αυτοαξιολόγηση
των σχολείων θα οδηγήσουν στην κατηγοριοποίηση και τελικά στο κλείσιμο αρκετών
από αυτά. Τόσο η κατεύθυνση της εφαρμοζόμενης τροϊκανής πολιτικής, όσο και η
διεθνής εμπειρία όπου αυτή εφαρμόστηκε εκεί οδηγούν.
Είναι πλέον σαφές πως δεν οδηγεί αυτή η πολιτική σε
διαδικασίες για το πώς θα βελτιωθεί το δημόσιο σχολείο. Το δημόσιο σχολείο με
την πολιτική των κυβερνήσεων και της τρόικας -μέσω των μνημονίων- επιχειρείται
να διαλυθεί: δραματική και συνεχής μείωση δαπανών, συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων
και υποστηρικτικών εκπαιδευτικών δομών, μαθητές χωρίς βιβλία, κατάργηση
βιβλιοθηκών, κατάργηση ενισχυτικής διδασκαλίας και ΠΔΣ κ.λπ.
Ως συνδικαλιστικό κίνημα θα αντισταθούμε για να μην περάσει
η αξιολόγηση – χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, που φέρνει την υποταγή, τη
διάσπαση του κλάδου, τη μισθολογική καθήλωση, την άρση της μονιμότητας και τις
απολύσεις.
Ζητάμε την ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη
των εκπαιδευτικών και την κατάργηση της σχετικής διάταξης του ν.4024/11 που
συνδέει αξιολόγηση με μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη.
Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να γυρίσουμε την πλάτη καθολικά –
σαν ένας άνθρωπος – στο ερωτηματολόγιο. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει ούτε
ένας να «συνεργασθεί» με το υπουργείο συμπληρώνοντας το ερωτηματολόγιο - έτσι
κι αλλιώς δεν είμαστε υποχρεωμένοι να το συμπληρώσουμε (άλλωστε η συμπλήρωσή
του γίνεται ανώνυμα). Ειδικά σε αυτή τη συγκυρία, η συνεργασία με το
υπουργείο παιδείας στο ζήτημα της αξιολόγησης νομιμοποιεί τις προειλημμένες
αποφάσεις του, τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις και
πολιτικές! Αντιλήψεις του τύπου «να συμπληρώσουμε το ερωτηματολόγιο για να
εκφράσουμε με αυτό τον τρόπο την αντίδρασή μας» είναι αφελείς. Το υπουργείο
πολύ απλά θα αξιοποιήσει την όποια συμμετοχή και θα βγάλει τα δικά του
συμπεράσματα όπως έκανε και σε προηγούμενες αντίστοιχες περιπτώσεις. Το
υπουργείο Παιδείας ΔΕΝ ενδιαφέρεται
·
Ούτε για τη βελτίωση της εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού έργου, καθώς
γνωρίζει τη διάλυση των σχολείων που η πολιτική του έχει επιφέρει,
·
ούτε για τις απόψεις μας ως εκπαιδευτικών όπως επανειλημμένα έχουν εκφραστεί
μέσα από τα συλλογικά μας όργανα.
Οι διευθυντές των σχολικών μονάδων πρέπει να σταθούν στο
ύψος των περιστάσεων και να επιδείξουν αγωνιστική στάση και συναδελφικό,
δημοκρατικό ήθος. Δεν έχουν καμιά υποχρέωση να πιέσουν ή να επιβάλλουν σε
κανένα συνάδελφο να πάρει κλειδάριθμο για να συμπληρώσει το ερωτηματολόγιο.
Πολύ περισσότερο δεν έχουν κανένα λόγο να υπακούσουν σε τυχόν αυθαίρετες
προφορικές εντολές και να συμπληρώσουν λίστες με συναδέλφους που συμπληρώνουν ή
δεν συμπληρώνουν το ερωτηματολόγιο. Τυχόν πιέσεις ή αυθαιρεσίες πρέπει να
καταγγέλλονται αμέσως στο Δ.Σ. της ΕΛΜΕ.
Συλλογικά και συνολικά θα απαντήσουμε μέσα από τους αγώνες
μας
ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ ΤΩΡΑ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΑΥΤΗ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ. ΝΑ ΦΥΓΕΙ Η
ΤΡΟΪΚΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΝΤ ΑΠΟ ΤΗ ΧΩΡΑ.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Ο
Πρόεδρος
Ο Γ.
Γραμματέας
Ι.
Τσαμαντάκης
Φ. Μπιχάκης
Φ.Α

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου